Jak zorganizować zaplecze sanitarne na festiwalu muzycznym?
Wydarzenia muzyczne przyciągają tłumy fanów, dla których organizator musi zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki pobytu na danym terenie. Festiwal muzyczny stanowi jeszcze większe wyzwanie niż standardowy koncert jednego zespołu, gdyż tego typu event rozciąga się w dłuższym czasie i gromadzi tysiące osób. W dzisiejszym artykule zajmiemy się ukazaniem specyfiki zaplecza sanitarnego, jakie musi zaistnieć na każdej imprezie masowej. Jakie obowiązki spadają na organizatora? Jak dostosować liczbę toalet do zasięgu danej imprezy? Skąd pozyskać tak dużą liczbę miejsc sanitarnych wraz z ekipą sprzątającą i zespołem serwisowym?
Organizacja zaplecza sanitarnego – co musisz wiedzieć?
Mówiąc o festiwalu muzycznym, mamy na myśli raczej imprezę masową, czyli wydarzenie goszczące przynajmniej 1000 uczestników na terenie zewnętrznym (lub 500 osób zgromadzonych wewnątrz hali). Organizacja tego rodzaju eventów będzie możliwa po uzyskaniu zgody instytucji państwowej. Podmiotem właściwym do wydania takiej opinii jest Państwowy Inspektorat Sanitarny. Kluczowym warunkiem wydania pozwolenia staje się projekt zaplecza sanitarnego, uwzględniający przewidzianą w prawie liczbę toalet na imprezie. Festiwale muzyczne, które zgodnie z planem nie zamierzają gościć więcej niż 1000 osób, muszą zapewnić przynajmniej jedną toaletę na każde 250 uczestników. Metoda obliczenia wymaganej ilości toalet staje się nieco bardziej skomplikowana, jeśli uwzględnimy przedział 1000-10000 osób. Wówczas minimalna liczba sanitariatów wynika ze zsumowanych ilorazów liczby uczestników podzielonej przez 250 i 750. Dla imprez masowych powyżej 10 tysięcy osób działanie matematyczne okazuje się podobne co do zasady. Jednak tutaj dokonujemy dzielenia przez 250, 750 i 1000, a dopiero potem sumujemy ilorazy.
Łatwo zauważyć, że już w drugiej kategorii imprezy ilość niezbędnych toalet osiąga kilkadziesiąt sztuk. O ile dla imprez na niewielką skalę doskonale posłużą pojedyncze, przenośne toalety z umywalką, o tyle podczas imprez masowych lepiej zastosować toalety kontenerowe, podłączone do pojemnika na nieczystości.
Wynajem toalet Białystok – oferta dla imprez masowych
Niektórzy organizatory festiwali muzycznych dysponują własną bazą sanitarną, którą muszą regularnie serwisować, czyścić, transportować do lokalizacji, gdzie odbywa się impreza, a następnie bezpiecznie przechowywać na swoim terenie do czasu następnego wykorzystania. Można się domyślić, że to dość przestarzały model operacyjny. O wiele większą wygodę i ograniczenie kosztów gwarantuje wynajem toalet w profesjonalnej firmie, która przejmuje na siebie wszelkie obowiązki w zakresie organizacji i montażu zaplecza sanitarnego. Duże miasta czerpią najwięcej korzyści z outsourcingu kwestii sanitarnych do firmy wynajmującej toalety Katowice są tego klasycznym przykładem – miasto to regularnie organizuje plenerowe eventy, które spotykają się z mocnym odzewem mieszkańców. Spośród innych miast, gdzie dobrze sprawdzi się wynajem toalet Białystok także generuje coraz więcej zamówień. Ofertę wynajmu toalet i organizacji zaplecza sanitarnego przygotowała firma Śmieci.eu. Pod adresem www.smieci.eu znajdziesz wszelkie informacje o przygotowaniu zaplecza sanitarnego, dzięki któremu spełnisz wszystkie wymogi prawne i zagwarantujesz wysoki poziom komfortu dla uczestników eventu.
Najnowsze komentarze